مراقبت از ایمپلنت های دندانی

/مراقبت از ایمپلنت های دندانی
مراقبت از ایمپلنت های دندانی ۱۳۹۷/۷/۱۵ ۱۱:۲۴:۰۶

مراقبت از ایمپلنت های دندانی:لزوم اهمیت به توصیه های ایمپلنتولوژیست (جراح لثه با تخصص ایمپلنت ) با توجه به پرهزینه بودن فرایند کاشت یا ایمپلنت دندانی

دستورالعمل هایی را که باید بلافاصله پس از جراحی ایمپلنت دندان بعنوان مراقبت پس از عمل دنبال شود عبارتند از:

• استراحت به میزان کافی :

پس از عمل جراحی ، ضمن بالا نگه داشتن سر در ساعات ابتدایی جراحی از هرگونه فعالیت جسمی سنگین خودداری شود

• یخ:

استفاده از کیسه یخ  بروی صورت خود در محل عمل  (هر ۱۰ دقیقه یکبار) برای کاهش تورم

• سیگار کشیدن:

سیگار کشیدن علاوه بر اینکه باعث افزایش درد وناراحتی بیشتر درمحل جراحی  ایمپلنت  می شود فرایند بهبود وترمیم زخم را به تاخیر می اندازد

• الکل:

هرگز در هنگام مصرف داروهای ضد درد از الکل استفاده نشود

• غذا خوردن:

مواردی را که لازمست بعد از جراحی ایمپلنت (در طول ۲۴ساعت اول ) رعایت نماید عبارتند از:

1. اجتناب از نوشیدن مایعات گرم

2.  اجتناب از خوردن مواد غذایی گرم وجویدنی

بعد از برطرف شدن بی حسی  وگذشتن زمان مذکور می تواند از مواد غذایی سرد مانند بستنی استفاده نماید

در مقایسه میان ایمپلنتهای دندانی و دندانهای طبیعی ایمپلنت ها بیشتر در معرض ابتلا به التهاب و از دست دادن استخوان به دلیل وجود پلاک و تجمع جرم هستند.

از اصولی ترین اقدامات برای بیماران رعایت بهداشت دهان ودندان است . بیمار باید به طور صحیح مسواک زده و همچنین باید فواصل بین دندانی و مناطق بین ایمپلنت را به درستی تمیز کند. حذف پلاک و جرم از دندانها احتمال بروز بیماری پری ایمپلنتایتیس را که اصلی ترین دلایل شکست ایمپلنت های دندانی است، را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.