جراحی دندان عقل نیمه نهفته

/جراحی دندان عقل نیمه نهفته
جراحی دندان عقل نیمه نهفته ۱۳۹۷/۴/۱۱ ۱۵:۵۸:۰۳

از متداولترین جراحی های درمانی ,جراحی دندان عقل نیمه نهفته است

مراقبت های بعد از کشیدن دندان عقل :

• از هرگونه دستکاری منطقه جراحی شده خودداری کنید

• بعد از جراحی دندان عقل لازمست ازخوردن غذاهای جویدنی اجتناب کنید .حتی المقدور غذای نرم وسبک خورده و استفاده از دندان های سمت دندان عقل جراحی شده تا جای ممکن محدود کنید

• تمرینات سخت یا سنگین نداشته باشید

• از نوشیدن مشروبات الکلی و یا کشیدن سیگار دوری کنید

از علائم بارز بعد از عمل جراحی دندان عقل نهفته بروز ورم در ناحیه جراحی شده است بهتر است در روز عمل برای کاهش التهاب از قالب های یخی  و روز بعد از آن از یک حوله گرم استفاده نمایید
رعایت بهداشت دهان ودندان بعد از جراحی برای کاهش ریسک ابتلا ی منطقه جراحی شده به عفونت ها ضروری است

و نهایت اینکه در صورت مشاهده هر گونه مشکل با دکتر دندانپزشک خود مشورت نمایید

جراحی دندان عقل نیمه نهفته 300x225 - جراحی دندان عقل نیمه نهفته

عوارض کشیدن دندان عقل

آنچه که مسلم است در بروز عوارض کشیدن دندان عقل نیمه نهفته سن نقش بسیار حیاتی را داراست .اگر تا قبل از سن میانسالی این دندان برای دهان ودندان شما مشکلی ایجاد نکرده است ضمن بررسی دوره ای توسط دندانپزشک لزومی در کشیدن آن وجود ندارد .اما برای آنهایی که در سنین سالمندی هستند  پروسه کشیدن دندان عقل کمی پیچیده تر وبا احتیاط بیشتر طی می شود زیرا علاوه بر مشکلاتی از قبیل طولانی بودن مدت درمان  بعلت وجود بیماری هایی مرسوم در سالمندان از جمله دیابت و…, احتمال بیشتر پوسیدگی دندان های مجاور ,شکستگی استخوان دندان در حین جراحی ,در این سن قطر ریشه دندان عقل از حد معمولی بیشتر است که این امر خود در درد بیشتر کشیدن دندان عقل تاثیر دو چندان می گذارد

هزینه کشیدن دندان عقل:

هزینه کشیدن دندان عقل نیمه نهفته به عوامل مختلفی از جمله میزان تبحر دندانپزشک ,  متد استفاده شده برای کشیدن دندان عقل از نظر آورد شدن کمترین آسیب به ناحیه جراحی شده  متغییر است