Blog Medium Image

راههای سالم نگه داشتن دندانها

By | تیر ۲۴ام, ۱۳۹۷|Categories: مقالات دندانپزشكي|۰ Comments

ترمیم یا پرکردن دندان

ترمیم یا پرکردن دندان  به فرایند بازگرداندن عملکرد و شکل ظاهری دندان آسیب دیده (اثرپوسیدگی دندان یا آسیب‌های خارجی)با مواد ترمیم کنندۀ دندان گفته می‌شود. عصب کشی دندان عموما تا هنگامی که پوسیدگی به پالپ دندان نرسد میشود دندان را بدون درمان ریشه پر کرد.این امر بر اهمیت لزوم توجه به دندانهای دچار پوسیدگی اشاره دارد تا مانع از

By | تیر ۲۲ام, ۱۳۹۷|Categories: دانستني هاي دندانپزشكي|۱ Comment

علل و درمان ژنژیویت (التهاب لثه)

التهاب لثه معمولا به این دلیل ایجاد می شود که حجمی از باکتری ها بروی دندان ها تجمع می یابد. این بیماری یک نوع غیر مخرب از بیماری های پريودنتال است، در صورتی که این بیماری درمان نشود می تواند به پريودنتيت تبدیل شودکه این امر در نهایت باعث افتادن دندان خواهد شد. علائم این بیماری شامل لثه های

By | تیر ۱۶ام, ۱۳۹۷|Categories: مقالات دندانپزشكي|۰ Comments

ایمپلنت های دندانی و نقش ویتامین D

ایمپلنت های دندانی و نقش ویتامین D در موفقیت آن اگر یک یا تعدادی از دندانهای خود را از دست داده اید، ممکن است از ایمپلنت های دندانی به عنوان یک راه حل استفاده کنید. نبود  دندان می تواند بیمار را در جویدن غذا دچار مشکل نماید، منجر به حرکت دندان های مجاور شده و حتی باعث درد و ناراحتی مضاعف

By | تیر ۱۱ام, ۱۳۹۷|Categories: دانستني هاي دندانپزشكي|۳ Comments

لیزر در دندانپزشکی

لیزر در دندانپزشکی  دارای کاربردهای متعددی است  بدین شکل که دندانپزشکان توسط لیزر می توانند به درمان بسیاری از بیماریهای دهان و دندان بپردازند. از سوی دیگربیماران با استفاده از لیزرمدت زمان بهبودی و همچنین میزان درد در آنها به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد.امروزه دندانپزشکان توسط لیزر میتوانند براحتی نسبت به انجام کلیه جراحی ها ورفع پوسیدگی

By | تیر ۷ام, ۱۳۹۷|Categories: دانستني هاي دندانپزشكي|۰ Comments