دندانپزشکان و دردهای عضلانی

//دندانپزشکان و دردهای عضلانی

دندانپزشکان و دردهای عضلانی

dentist muscules - دندانپزشکان و دردهای عضلانی

چگونه می‌توان درد عضلانی استخوانی را در دندانپزشکان کاهش داد؟

در میان بسیاری از متخصصان دیگردر حوزه پزشکی , شکایت ناشی از مشکلات عضلانی در دندانپزشکان بیشتر به چشم می خورد ، و به عبارتی می توان گفت این گروه در معرض خطر بیشتر مشکلات اسکلتی عضلانی هستندو این امربه دلیل ماهیت کار آنها است که لازمست ساعتها در وضعیت خمیده بودن شانه ها بهمراه  پایین بودن سر به مدت طولانی است که فشار زیادی را به ناحیه کمر و گردن وارد می کند.

با توجه به شواهد موجود، کمردرد در حدود ۷۰٪ از متخصصان  و پزشکان مشاهده می شود در مطالعه ای صورت گرفته مشخص شد بیش از نیمی از پزشکان با درد کمر مواجه هستند ، و دراین میان، دندانپزشکان و پرستاران بودند که  درآنها درد در ناحیه کمر در آنها بیشتر شیوع داشت

گام‌هایی برای پیش‌گیری،  و بهبود درد عضلانی اسکلتی عضلانی:

• تمرین‌های مدیریت استرس  وریلکس کردن :

حرفه دندان‌پزشکی یکی از  شغل های پر استرس  است ، از عوامل ایجاد این استرس توقعات بالای بیمار و یا تعاملات سخت با اوست  .

تمریناتی  مانند

1. تنفس عمیق

2.  یوگا

3.  پیلاتس

4.  کشش ملایم

منجر به کاهش فشار شدید بر روی ماهیچه می‌شود ، و در نتیجه  باعث آرامش درونی و ذهنی نیز می‌شود.

• ورزش هوازی

تمرین های هوازی به بهبود یا حتی جلوگیری از کمر درد کمک می کند. توصیه شده است که یک برنامه منظم  ۳۰ دقیقه ای ورزش هایی مانند پیاده روی، شنا، و یا سایر ورزشهای سلامت  قلب و عروق ، و بصورت سه بار در هفته  انجام شود.

• استراحت

اگر یک متخصص دندانپزشکی در مرحله  حاد از درد در ناحیه کمر  باشد، توصیه می شود تا زمانی که درد کمر وی  از بین نرفته است استراحت کند .

• حالت صحیح قرار گرفتن

حالت  صحیح بدن برای هر متخصص دندانپزشک بسیار مهم است

1.   عدم چرخش و یا خم نشدن بیش از حد کمر و شانه هاست. بهترین حالت این است که  دندانپزشکان باید بیمار را  در وضعیتی  در محدوده قفسه سینه قرار دهند به گونه ای که نبود فشار بر گردن و شانه ها ملموس باشد

2. استفاده از ابزارهایی با قابلیت بزرگنمایی، به شکل یک میکروسکوپ یا لوپ های دندان